dimecres, 1 de juny del 2016

Trajecte final, de Manuel de Pedrolo


Trajecte final
Manuel de Pedrolo
Edicions 62

Em vaig interessar per la lectura d'aquest llibre perquè ja havia llegit algun dels llibres d'aquest autor i perquè m'agrada la temàtica de ciència-ficció. 

Recomano llegir el llibre Trajecte final de Manuel de Pedrolo per molts motius, un dels principals és perquè es pot fer una lectura no continuada del llibre ja que al tractar-se de contes curts, és fàcil deixar la lectura i la pots reprendre al cap d'uns dies sense problemes. És fàcil de llegir ja que hi ha força diàlegs que fan que la lectura sigui entretinguda i lleugera. 

També el recomano perquè et fa pensar força i pot fer-te canviar la manera de veure les coses. Així, per exemple, el relat «Urn, de Djlnl» em va fer veure que de vegades veiem com una amenaça o perill les cultures, civilitzacions o costums que no siguin com les nostres i això no té per què ser així; de vegades, com la narració demostra, poden ser similars o fins i tot molt millor que el que tenim com a model a seguir. Et fa veure de manera més oberta les coses al teu voltant. «Cadàvers» m'ha fet comprendre que les coses no sempre són el que semblen ser. Quan he llegit «El Regressiu», m'ha fet canviar de pensar; jo pensava que la mort i el pas del temps eren fets negatius i després de la lectura ho veig diferent: crec que és millor no alterar l'ordre natural de les coses, ja que el que li passa al protagonista, pot arribar a ser pitjor que la mort. 

Conclusió: el llibre m'ha agradat i el recomano a tothom a qui li agradi la ciència-ficció.


Òscar Roca Calbet, 3r ESO